Jednym z głównych elementów tegorocznej edycji Coca-Cola Cup, poza rywalizacją o nagrodę główną turnieju, którą w tym roku jest wyjazd do Doniecka, jednego z miast-gospodarzy mistrzostw UEFA EURO 2012TM, będzie Akademia Futbolu Coca–Cola Cup.
Warszawa, 19 stycznia 2011 – Pod hasłem: „Od Coca-Cola Cup do UEFA EURO 2012” ruszyły zapisy do XIII edycji Coca-Cola Cup – jednego z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Do turnieju mogą się zgłaszać piłkarskie gimnazjalne drużyny dziewcząt i chłopców.
Zapisy do udziału w tegorocznych rozgrywkach potrwają do 15 lutego br.
Jednym z głównych elementów tegorocznej edycji Coca-Cola Cup, poza rywalizacją o nagrodę główną turnieju, którą w tym roku jest wyjazd do Doniecka, jednego z miast-gospodarzy mistrzostw UEFA EURO 2012TM, będzie Akademia Futbolu Coca–Cola Cup. Nowy projekt będzie miał na celu promowanie utalentowanych, młodych piłkarzy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych fachowców z Europy. Poza Akademią Futbolu, dla uczestników turnieju oraz fanów piłki nożnej przygotowanych zostanie także wiele nowych, ciekawych aktywności dla młodzieży i całych rodzin, m.in. specjalna Strefa Aktywnego Życia.
Akademia Futbolu Coca–Cola Cup to autorski projekt towarzyszący rywalizacji turniejowej, dedykowany najzdolniejszym zawodnikom wyłonionym spośród uczestników turnieju. Projekt przygotowany został
w oparciu o program indywidualnego szkolenia piłkarskiego i ma na celu podniesienie poziomu umiejętności technicznych i motorycznych młodego piłkarza, pracę z psychologiem sportowym – trening mentalny oraz porady dietetyka dotyczące właściwej diety związanej z wysiłkiem fizycznym. Partnerem merytorycznym Akademii Futbolu Coca–Cola Cup jest Polish Soccer Skills (PSS) – organizator szkoleń
i obozów piłkarskich, będących uzupełnieniem treningu klubowego, dedykowanych młodym piłkarzom
w wieku 8-16 lat. Polish Soccer Skills na potrzeby Akademii przygotował specjalny program scoutingowy, który realizowany będzie podczas finałów wojewódzkich oraz finału krajowego turnieju Coca-Cola Cup.
„Ubiegłoroczny wyjazd ze zwycięzcami edycji 2010 turnieju Coca-Cola Cup do centrum szkoleniowego Ajax Amsterdam pokazał jak bardzo potrzebne w rozwoju umiejętności piłkarskich młodzieży jest kompleksowe i profesjonalne podejście do treningów – mówi Monika Grauer, kierownik marketingu kategorii napojów gazowanych w Coca-Cola Poland Services. Dlatego też ideą Akademii Futbolu
Coca-Cola Cup będzie zainteresowanie młodych zawodników oraz trenerów profesjonalnym treningiem piłkarskim, mającym znaczący wpływ na rozwój kariery sportowej oraz rozwój osobowościowy młodych ludzi.” – dodaje Grauer.
Kolejną, nową inicjatywą, jaka pojawi się w ramach XIII edycji turnieju Coca-Cola Cup będzie specjalna strefa sportowo – lifestylowa Strefa Aktywnego Życia, towarzysząca finałom wojewódzkim oraz finałowi krajowemu turnieju. Będzie miała na celu promowanie aktywnego stylu życia wśród całych rodzin,
a zwłaszcza wśród młodzieży.
Szczegółowe informacje na temat XIII edycji turnieju oraz wszystkich jego nowych atrakcji zostaną przedstawione na specjalnej konferencji prasowej, która odbędzie się w lutym tego roku.
O turnieju Coca-Cola Cup
W dotychczasowych dwunastu edycjach turnieju swoje umiejętności zaprezentowało już blisko pół miliona młodych piłkarzy. W 2010 roku powstała po raz pierwszy osobna kategoria dla dziewcząt – wzięło w niej udział aż 1106 drużyn żeńskich. Przez 12 lat swojego istnienia turniej nie tylko przyczynił się znacząco do promocji futbolu i aktywności sportowej wśród młodzieży, ale też okazał się trampoliną do profesjonalnej kariery piłkarskiej wielu
z nich, między innymi dla Ariela Borysiuka, 19-letniego zawodnika Legii Warszawa, mającego dziś realne szanse wystąpienia na Mistrzostwach UEFA EURO 2012TM, Michała Janotę (zawodnika Feyenoord Rotterdam) czy Kamila Grosickiego (zawodnika Jagiellonii Białystok).
Firmy z systemu Coca-Cola są związane z piłką nożną od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA
w Urugwaju w 1930 r. Coca-Cola jest też najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1974 r. Od 1988 r. firma wspiera też Unię Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA).
Poza sponsorowaniem największych imprez piłkarskich, jak Mistrzostwa Świata czy Europy, Coca-Cola realizuje
w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.
Turniej Coca-Cola Cup 2011 został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkolny Związek Sportowy. Partnerem merytorycznym turnieju jest Polish Soccer Skills, natomiast partnerem technicznym firma adidas.