Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Pragnę poinformować, że w sierpniu br. podpisałem umowę o dofinansowanie projektu „Dobry start w przyszłość” złożonego w ramach konkursu otwartego nr 2/POKL/9.1.2/2013 ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Celem głównym projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych i podniesienie jakości kształcenia w pięciu szkołach Gminy Bychawa.
Prace nad projektem „Dobry start w przyszłość” rozpoczęły się wiosną br. Prowadzone były wspólnie przez przedstawicieli szkół i pracowników wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego w Bychawie. Obecnie trwają prace związane z przeprowadzeniem procedury przetargowej na organizację i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych oraz na dostawę pomocy dydaktycznych.
Projekt „Dobry start w przyszłość” zakłada w roku szkolnym 2013/2014 realizację zajęć pozalekcyjnych w wymiarze 4464 godzin m.in. z matematyki, języków obcych: angielskiego i francuskiego, języka polskiego, informatyki, przyrody, chemii, doradztwa zawodowego oraz zajęć teatralnych i muzyczno-tanecznych.
Poza realizacją programu zajęć dodatkowych projekt przewiduje także doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt multimedialny. Przewidziano również zakup ludowych strojów tanecznych. Całkowita wartość projektu wyniesie 495 513,72 zł, z czego otrzymane dofinansowanie to kwota 440 470,44 zł.
Serdecznie zachęcam uczniów do aktywnego udziału w zajęciach pozalekcyjnych a rodziców do wspierania działań podejmowanych w ramach projektu „Dobry start w przyszłość”.
Mam nadzieję, że realizacja projektu stworzy uczniom słabszym szanse na poszerzenie posiadanej wiedzy, co w konsekwencji umożliwi wyrównanie szans edukacyjnych, a uczniom zdolnym umożliwi rozwijanie pasji naukowych, jak również pozwoli w przyszłości kreować własne ścieżki edukacyjne i zawodowe.
Janusz Urban
Burmistrz Bychawy
Bychawa, wrzesień 2013 r.
Regulamin rekrutacji uczniów do udziału w projekcie
„Dobry start w przyszłość” – działanie 9.1.2
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin określa warunki procesu rekrutacji uczniów do projektu „Dobry start w przyszłość” realizowanego przez Gminę Bychawa, finansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 9.1.2Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
§ 2
Celem głównym projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych i podniesienie jakości kształcenia w 5 szkołach zlokalizowanych na terenie gminy Bychawa.
Projekt będzie obejmował następujące rodzaje zajęć dla poszczególnych szkół biorących udział w projekcie:
I. Szkoła Podstawowa w Bychawie
1. Zajęcia z informatyki – 36 h
2. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 288 h
3. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego – 144 h
4. Zajęcia rozwijające z matematyki – 540 h
5. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 288 h
6. Zajęcia rozwijające z przyrody – 72 h
7. Zajęcia rozwijające recytatorsko-teatralne – 36
8. Zajęcia rozwijające taneczne – 36 h
9. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze logopedyczne – 72 h
10. Zajęcia z terapii psychologiczno-pedagogicznej – 72 h
II. Gimnazjum Nr 1 im. Obrońców Ojczyzny w Bychawie
1. Zajęcia rozwijające z matematyki – 360 h
2. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 180 h
3. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 360 h
4. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego – 180 h
5. Zajęcia rozwijające z chemii – 36 h
6. Zajęcia rozwijające z biologii – 36 h
7. Zajęcia wyrównawcze z geografii – 36 h
8. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka francuskiego – 36 h
9. Zajęcia rozwijające z języka francuskiego – 36 h
10. Doradztwo zawodowe – 180 h
III. Szkoła Podstawowa w Woli Gałęzowskiej
1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 144 h
2. Zajęcia rozwijające z matematyki – 216 h
3. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego – 72 h
4. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 72 h
5. Zajęcia rozwijające z informatyki – 36 h
6. Zajęcia rozwijające muzyczno-taneczne – 36 h
7. Zajęcia rozwijające muzyczne – 36 h
8. Zajęcia teatralne – 36 h
IV. Szkoła Podstawowa w Starej Wsi Drugiej
1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 36 h
2. Zajęcia rozwijające z matematyki – 72 h
3. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego – 36 h
4. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 36 h
5. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego – 36 h
6. Zajęcia rozwijające z języka polskiego – 36 h
7. Zajęcia rozwijające przyrodnicze – 36 h
8. Zajęcia rozwijające z informatyki – 36 h
9. Zajęcia muzyczno-taneczne – 36 h
10. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze logopedyczne – 72 h
V. Szkoła Podstawowa im. K. Koźmiana w Bychawce
1. Zajęcia rozwijające z matematyki – 144 h
2. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze logopedyczne – 108 h
3. Zajęcia rozwijające muzyczne – 36 h
4. Zajęcia rozwijające muzyczno-taneczne – 36 h
5. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 36 h
6. Zajęcia rozwijające z języka polskiego – 36 h
6. Zajęcia rozwijające z przyrody – 36 h
II. Warunki udziału w projekcie
§ 3
1. Osobami uprawnionymi do udziału w projekcie są uczniowie uczęszczający do szkół wymienionych w § 2 niniejszego regulaminu.
2. Kobiety i mężczyźni będą mieli jednoakowy dostęp do wsparcia na podstawie kryterium rekrutacji.
III. Proces rekrutacji
§ 4
1. Informacja o naborze do udziału w projekcie jest zamieszczana na stronie internetowej projektodawcy oraz w siedzibach szkół biorących udział
w projekcie.
2. O zakwalifikowaniu uczestnika do projektu decydują następujące kryteria:
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
· Poziom wiedzy, niskie wyniki w nauce, niska motywacja do nauki, obserwacja nauczycieli
Zajęcia specjalistyczne (logopedia, terapia psychologiczna-pedagogiczna)
· diagnoza, obserwacja, opinia pedagoga/wychowawcy,
Zajęcia rozwijające
· zainteresowania, obserwacja nauczyciela, poziom wiedzy, wyniki w nauce
Zajęcia z poradnictwa, doradztwa zawodowego
· Predyspozycje, obserwacja nauczycieli
§ 5
1. Rekrutacja w poszczególnych szkołach zostanie przeprowadzona przez Rady Pedagogiczne zwane w dalszej części niniejszego Regulaminu Komisją Rekrutacyjną.
2. Komisja Rekrutacyjna zakwalifikuje uczniów do poszczególnych zajęć na podstawie przeprowadzonej diagnozy oraz dokumentu zgłoszeniowego
3. W wyniku przeprowadzenia rekrutacji powstanie lista podstawowa oraz rezerwowa uczestników. Lista rezerwowa zostanie uruchomiona na wypadek rezygnacji ucznia z udziału w projekcie.
4. Komisja Rekrutacyjna zobowiązana jest niezwłocznie poinformować biuro projektu o wynikach rekrutacji przekazując listę uczestników przystępujących do projektu z podziałem na poszczególne zajęcia.
5. Każdy uczestnik może skorzystać z kilku form wsparcia.
6. Momentem przystąpienia ucznia do projektu jest podpisanie przez rodzica lub opiekuna prawnego dokumentu zgłoszeniowego, deklaracji uczestnictwa oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych ucznia.
7. Okres prowadzenia rekrutacji: wrzesień 2013 r.
IV. Pozostałe postanowienia
§ 7
1. Niniejszy „regulamin rekrutacji” zatwierdza oraz zmienia koordynator projektu.
Koordynator projektu
Agnieszka Szacoń
Bychawa, dnia 09. 09. 2013.
ZAŁĄCZNIKI: